«
»
09/22/2016

Śledzenie konwersji w AdWords jest teraz jeszcze prostsze

Bezpłatna wycena pozycjonowania Twojej strony www

Zastanawiasz się ile może kosztować pozycjonowanie Twojej strony internetowej? Wyślij do nas wiadomość - zazwyczaj odpowiadamy w ciągu kilku godzin!

Proszę o wycenę!

W tym artykule:

Śledzenie konwersji w Google AdWords było dotychczas dość kłopotliwe w zastosowaniu, w szczególności dla mniej zaawansowanych użytkowników. Aby prawidłowo mierzyć konwesje z reklam AdWords należy wykonać kilka technicznych czynności, mających na celu umieszczenie specjalnych tagów (fragmentów kodu JS) w witrynie, co może sprawiać problemy. Na szczęście Google wprowadziło znaczące uproszczenia w implementacji tagów konwersji dla połączeń telefonicznych, które ograniczają sie do wstawienia tylko jednego kodu dla całej witryny.

Automatyczne śledzenie konwersji telefonicznych AdWords w witrynie

Dotychczas aby monitorować, które połączenia telefoniczne wykonywane były przez klientów pozyskanych z reklam AdWords wymagane było oskryptowanie z osobna każego wystąpienia numeru telefonu w kodzie witryny. Wymagany kod do wstawienia było co prawda dostarczany przez system AdWords jednak jego implementacja była trudna i żmudna. Od dzisiaj Google wprowadziło nowy kod JavaScript, który sam rozpozna wystąpienia wskazanego numeru telefonu i "oznaczy je" do monitorowania. Aby skorzystać z nowego kodu śledzenia konwersji należy wygenerować nowy tag z poziomu zakładki "Narzędzia / Konwersje" w panelu AdWords. W otwartym oknie kreatora jako źródło konwersji wybieramy Połączenia telefonicznePołączenia telefoniczne na numer telefonu w Twojej witrynie. W następnym kroku podajemy wszystkie niezbędne parametry tagu konwersji (bez zmian w stosunku do starego kodu śledzenia). Po zapisaniu parametrów tagu zaczyna się magia. W następnym kroku system AdWords poprosi o podanie numeru telefonu jaki ma być śledzony w ramach tego tagu śledzenia konwersji. Po wpisaniu numeru można wygenerować gotowy tag do wstawienia na stronę. Tag może zostać wstawiony zarówno bezpośrednio w kodzie strony internetowej jak i poprzez wykorzystanie Menadżera Tagów Google. Przygotowany w ten sposób nowy tag automatycznie będzie śledził wszystkie wystąpienia numeru telefonu, jaki podaliśmy w kreatorze. Nowy kod oczywiście obsługuje funkcję podmiany numeru własnego, na numer przekierowań Google AdWords, którego używamy aby korzystać z raportu połączęń. Nowe automatyczne kody śledzenia konwersji są już dostępne globalnie na wszystkich kontach AdWords.
Kamil Winiszewski
Kamil Winiszewski
Pasjonat ogólnopojętego marketingu internetowego. Od wielu lat zajmuje się SEO ale przez strach przed efektem Dunninga-Krugera nie ma śmiałości nazywania się ekspertem.

Powiązane wpisy

Zarezerwuj termin

bezpłatnej konsultacji SEO ze specjalistą

Wyślij formularz