Google uruchomiło ciekawą inicjatywę mającą na celu zebranie dodatkowych środków na pomoc imigrantom, o których w ostatnim czasie nie sposób nie usłyszeć. Jak informuje gigant z Redmond, już przekazali milion euro na pomoc uchodźcom aby zapewnić im podstawową pomoc. Można się z tą akcją zgodzić lub nie, jednakże w tym wpisie skupimy się na bardzo dobrze przygotowanej witrynie dedykowanej tej oto akcji.

Konstrukcja strony www

Strona www Google na pomoc imigrantom

Prosty i czytelny slider

Jest to element, który już samym zdjęciem, przekazuje propozycję jakiego problemu chce zaproponować. Po przeczytaniu pierwszych słów od razu wiadomo czego od nas oczekują jej autorzy.

Wyraźne CTA na stronie

W tym przypadku nie tylko sama konstrukcja CTA, która sama w sobie jest banalnie prosta jest istotna. Szczególną uwagę należy zwrócić na mechanikę działania. Otóż po wciśnięciu przycisku “Przekaż darowiznę” ukazuje się prosty i czytelny formularz przekazywania darowizny. Mało tego, jeżeli masz podpięte do Google dane swojej karty płatniczej czy kredytowej, to od razu zostanie ona tutaj ustawiona jako metoda płatności. Następnie wystarczy wybranie jednej z opcji wysokości darowizny i temat jest zamknięty konwersją, czyli w tym przypadku przekazaniem darowizny.

formularz zamówienia dotacji

Krótki opis problemu i sposobu jego rozwiązania

Dosłownie w kilku zdaniach streszczone zostało meritum, oraz zaproponowane rozwiązanie. Tekst jest skonstruowany tak, aby w umyśle czytelnika powstał konkretny obraz – największego po II Wojnie Światowej kryzysu migracyjnego. Uważam, iż autor celowo nie wskazywał tutaj żadnych narodowości aby uniknąć ew. negatywnych emocji. Wskazanie jednak pewnych części świata ogólnie, nie jest tak ryzykowne.

Wartość dodana

Jest to trzeci najważniejszy element tej konstrukcji strony. Dzięki tej wiadomości, dowiadujemy się, że ktoś podwoi wysokość naszej darowizny. Dzięki temu, odnosimy wrażenie, iż pomagamy podwójnie. Dzięki nam, osoby potrzebujące otrzymają dwa razy więcej, niż my im damy – to wszystko dzięki nam! Taki mechanizm, wpływa na nasze poczucie spełnienia podwójnie, dzięki czemu jesteśmy bardziej skorzy do dokonania konwersji.

Informacje dodatkowe opisujące problematykę i zalety skorzystania z proponowanego rozwiązania

W tym elemencie Google doskonale skomponowało krótki tekst o tym, w jaki dokładnie sposób zamierza wywiązać się z obietnicy złożonej nam powyżej. Jest to część strony skierowana do tych, którzy nie są do końca przekonani o słuszności akcji oraz do jej realizacji. W krótkim tekście rozwiane są wszelkie wątpliwości.

Wezwanie do polecenia

Dzięki udostępnieniu prostego narzędzia, możemy w prosty sposób pochwalić się, iż zrobiliśmy coś dobrego. Przy okazji szerząc informacje na temat akcji w swoim środowisku.

Szczegółowy opis rozwiązania problemu z rozbiciem na podstawowe elementy

Firma Google w tym miejscu dokładnie przedstawia jak zamierza rozwiązać problem. Pokazuje do kogo trafią zebrane środki. Jest to swego rodzaju dowód słuszności akcji, dzięki któremu wiemy, iż pieniądze zostaną wykorzystane w sposób właściwy, a nasze poczucie spełnienia dobrego uczynku może śmiało w nas wzrastać.

Mam nadzieję, że powyższa analiza landing page akcji “Reakcja Google na kryzys z uchodźcami i imigrantami” zobrazowała Wam pewien schemat dobrze przygotowanej “strony lądowania”. Wykorzystane techniki i struktura budowy strony, z powodzeniem możecie przenieść na budowę własnych stron, zwiększając tym samym współczynnik konwersji, niezależnie czym miałaby ona być.

Link do właściwej strony akcji z namową na wsparcie:

Google One Day

Powodzenia!

Autor:
Kamil Winiszewski
O autorze