Słownik SEO - Agencja SEO BEFORE AFTER Poznań
30 listopada 2021
Czym jest anchor text i jaka role odgrywa w pozycjonowaniu stron

Czym jest anchor text?

Mimo iż nie każdy wie czym tak naprawdę anchor text jest, to każdy z nas ma z nim do czynienia każdego dnia. To nieodłączny element każdej strony internetowej i podstawa działania wyszukiwarki Google, a co za tym idzie jedna ze składowych dobrze zoptymalizowanej strategii SEO. Czym dokładnie jest anchor text, jakie są jego rodzaje i jaki ma wpływ na pozycjonowanie? Tego wszystkiego dowiesz się z tego poradnika.
5 listopada 2021
Czym jest domena adres url i czym sie roznia

Co to jest domena, adres URL i czym się od siebie różnią

Pozycjonowanie strony internetowej to bardzo rozległy proces. Jednakże większość składowych pozycjonowania dotyka zagadnień domeny oraz adresów URL. Wiedza na temat tego czym są oba pojęcia, jakie są między nimi różnice jest fundamentem działalności pozycjonowania. Jeżeli zamierzasz pozycjonować stronę internetową, niezależnie czy chcesz to robić samodzielnie, czy też zlecić profesjonalnej agencji SEO, zapoznaj się z tym artykułem.
25 sierpnia 2021
CZYM SA BACKLINKI

Czym są backlinki?

Pozyskiwanie linków zewnętrznych i zarządzanie nimi to jedna z podstaw skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Backlinki obecne są w SEO już od czasu wprowadzenia pierwszego algorytmu odpowiedzialnego za ustalanie kolejności wyświetlania stron w wyszukiwarce Google. Mimo iż w ciągu ostatnich lat rola linków zewnętrznych zmienia się, to wciąż są one ważnym elementem każdej kompleksowej strategii.
25 sierpnia 2021
co to jest content

Content – co to właściwie jest?

Bez dwóch zdań, content stał się dziś podstawowym elementem każdej przemyślanej strategii SEO - ale czym tak naprawdę jest? Jakie rodzaje contentu rozróżniamy? Jak tworzyć odpowiednie treści wpływające na pozycję danej strony?
1 lipca 2021
meta tag description co to jest po co sie stosuje tag description

Czym jest tag description i po co się go stosuje?

Administrujesz stroną w sieci lub prowadzisz sklep internetowy i chcesz zadbać o wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania Google? Musisz zacząć od zrozumienia podstaw związanych z optymalizacją strony pod kątem SEO, a w tym zasad dotyczących każdego z meta tagów. W dzisiejszym wpisie zajmiemy się jednym z nich. Odpowiemy na pytanie czym jest tag description, po co się go stosuje oraz jak przygotować odpowiedni opis, aby przełożył się na lepszą widoczność w wyszukiwarkach. Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje dotyczące tagu description, a także garść porad, które wykorzystasz podczas tworzenia skutecznych opisów. Zapraszamy! Co to jest meta description? Meta description jest atrybutem HTML, który znajduje się w kodzie źródłowym, a jego podstawowe zadanie to przedstawienie w skondensowanej formie informacji opisujących zawartość strony […]
17 czerwca 2021
tag title jak go uzywac

Czym jest tag title i po co się go stosuje?

Tag title – mimo iż pozornie niewiele znaczący, to jest nie tylko sygnałem rankingowym SEO, ale stanowi też pierwszą linię frontu w walce o uwagę użytkowników korzystających z wyszukiwarki. To właśnie treść umieszczona w tagu tytułowym stanowi zapowiedź tego, co znajduje się na Twojej stronie, a jego odpowiednia konstrukcja bezpośrednio przekłada się na zwiększenie współczynnika kliknięć w link (CTR). Czym są tagi title, w jakim celu się ich używa? W jaki sposób tworzyć dobrze zoptymalizowane tagi title, zwiększające widoczność w Google i zwracające uwagę użytkowników wyszukiwarki? W dzisiejszym artykule odpowiemy na te pytania. Zapraszamy! Czym jest tag title? Tag title można porównać do tytułu książki, który ma informować roboty Google oraz użytkowników o tym, jakie treści danej stronie się znajdują. […]
14 czerwca 2021
Czym sa naglowki H H H i po co sie je stosuje

Czym są nagłówki H1, H2, H3 i po co się je stosuje?

Optymalizacja treści jest jednym z aspektów, który z roku na rok wyraźnie zyskuje na znaczeniu w kontekście pozycjonowania stron internetowych. Algorytmy Google coraz bardziej doceniają wartościowe treści umieszczone na odpowiednio dostosowanych stronach, co finalnie przekłada się na wysokość pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Znaczenie ma nie tylko wartość merytoryczna, długość tekstów, nasycenie odpowiednimi frazami kluczowymi, ale też sama struktura danej strony i prezentacja tekstu. Dobra optymalizacja treści na stronie to w pierwszej kolejności korzyść dla czytelnika – treść jest po prostu przyjemniejsza w odbiorze. Jednak odpowiednio zoptymalizowane strony są także bardziej przyjazne samym algorytmom Google, gdyż dzięki temu lepiej rozumieją opublikowaną treść, co wpływa na wzrost pozycji i częstsze wyświetlanie ich w wynikach wyszukiwania. Na czym zatem polega sama optymalizacja […]
19 maja 2021
Co to jest algorytm Google

Co to jest algorytm Google?

Wyszukiwarka Google jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych praktycznie każdego dnia – zarówno konsumując treści internetowe, jak i prowadząc biznes w sieci. Niektóre źródła wskazują na to, że najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka obsługuje dziennie od 7 do 10 miliardów zapytań! Dla porównania w 1998 roku było ich zaledwie 19 tysięcy.  Każdorazowe wpisanie wyszukiwanej frazy to konieczność przeszukania w ułamku sekundy ogromnej liczby stron – ich liczbę w 2021 roku szacuje się na około 2 miliardy! Ekspresowe zwracanie dopasowanych wyników wyszukiwania (SERP) wymaga zatem od Google zastosowania niezwykle skomplikowanych algorytmów, które siłą rzeczy wciąż ewoluują. W dzisiejszym artykule odpowiemy na najważniejsze pytania: czym są algorytmy Google, jak działają i na czym polegają ich aktualizacje. Zapraszamy! Co to jest algorytm Google? Chcąc w […]
14 kwietnia 2021
Co to jest link building

Co to jest link building?

Nawet osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z pozycjonowaniem stron internetowych, zdają sobie sprawę z tego, że odpowiednie linkowanie jest jedną z podstaw, bez których osiągnięcie wysokich wyników w organicznych wynikach wyszukiwania będzie praktycznie niemożliwe. Dziś właśnie tym się zajmiemy – przeanalizujemy, czym tak naprawdę jest link building, jakie rodzaje linków rozróżniamy i dlaczego umieszczone w różnych miejscach mają inne znaczenie dla pozycjonowanej strony. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz budować strategię linkowania, czy robisz to już od jakiegoś czasu, z pewnością znajdziesz tutaj garść przydatnych informacji, które poprawią Twoje wyniki. Zapraszamy! Co to jest Link building – definicja Link building to jeden z podstawowych procesów wchodzących w zakres działań strategii pozycjonowania stron internetowych. Ma na celu pozyskiwanie linków zewnętrznych, czyli […]
4 marca 2021
Czym jest SEO Co oznacza i co się na to składa

Czym jest SEO? Co oznacza i co się na to składa?

SEO, czyli Search Engine Optimization, to obszerny zbiór działań mających na celu osiągnięcie przez daną stronę jak najwyższych pozycji w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google na konkretne słowa kluczowe. W dosłownym tłumaczeniu jest to optymalizacja pod kątem silnika wyszukiwarki i tak właśnie na SEO należy patrzeć, jednak pamiętając o tym, że do zbioru metod zaliczamy także działania poza naszą stroną – między innymi link building. Kiedy obecność w internecie zaczęła nabierać na znaczeniu SEO zostało podzielone na dwa rodzaje działań nazwyane Black Hat SEO – działania mające przynieść efekty możliwie najszybciej bez przestrzegania wytycznych Google oraz White Hat SEO – działania zgodne z wytycznymi Google. SEO możemy podzielić na cztery główne kategorie działań: w warstwie tekstowej strony – wartościowe treści oraz […]