Słownik SEO - Agencja SEO BEFORE AFTER Poznań
17 czerwca 2021
tag title jak go uzywac

Czym jest tag title i po co się go stosuje?

Tag title – mimo iż pozornie niewiele znaczący, to jest nie tylko sygnałem rankingowym SEO, ale stanowi też pierwszą linię frontu w walce o uwagę użytkowników korzystających z wyszukiwarki. To właśnie treść umieszczona w tagu tytułowym stanowi zapowiedź tego, co znajduje się na Twojej stronie, a jego odpowiednia konstrukcja bezpośrednio przekłada się na zwiększenie współczynnika kliknięć w link (CTR). Czym są tagi title, w jakim celu się ich używa? W jaki sposób tworzyć dobrze zoptymalizowane tagi title, zwiększające widoczność w Google i zwracające uwagę użytkowników wyszukiwarki? W dzisiejszym artykule odpowiemy na te pytania. Zapraszamy! Czym jest tag title? Tag title można porównać do tytułu książki, który ma informować roboty Google oraz użytkowników o tym, jakie treści danej stronie się znajdują. […]
14 czerwca 2021
Czym sa naglowki H H H i po co sie je stosuje

Czym są nagłówki H1, H2, H3 i po co się je stosuje?

Optymalizacja treści jest jednym z aspektów, który z roku na rok wyraźnie zyskuje na znaczeniu w kontekście pozycjonowania stron internetowych. Algorytmy Google coraz bardziej doceniają wartościowe treści umieszczone na odpowiednio dostosowanych stronach, co finalnie przekłada się na wysokość pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Znaczenie ma nie tylko wartość merytoryczna, długość tekstów, nasycenie odpowiednimi frazami kluczowymi, ale też sama struktura danej strony i prezentacja tekstu. Dobra optymalizacja treści na stronie to w pierwszej kolejności korzyść dla czytelnika – treść jest po prostu przyjemniejsza w odbiorze. Jednak odpowiednio zoptymalizowane strony są także bardziej przyjazne samym algorytmom Google, gdyż dzięki temu lepiej rozumieją opublikowaną treść, co wpływa na wzrost pozycji i częstsze wyświetlanie ich w wynikach wyszukiwania. Na czym zatem polega sama optymalizacja […]
19 maja 2021
Co to jest algorytm Google

Co to jest algorytm Google?

Wyszukiwarka Google jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych praktycznie każdego dnia – zarówno konsumując treści internetowe, jak i prowadząc biznes w sieci. Niektóre źródła wskazują na to, że najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka obsługuje dziennie od 7 do 10 miliardów zapytań! Dla porównania w 1998 roku było ich zaledwie 19 tysięcy.  Każdorazowe wpisanie wyszukiwanej frazy to konieczność przeszukania w ułamku sekundy ogromnej liczby stron – ich liczbę w 2021 roku szacuje się na około 2 miliardy! Ekspresowe zwracanie dopasowanych wyników wyszukiwania (SERP) wymaga zatem od Google zastosowania niezwykle skomplikowanych algorytmów, które siłą rzeczy wciąż ewoluują. W dzisiejszym artykule odpowiemy na najważniejsze pytania: czym są algorytmy Google, jak działają i na czym polegają ich aktualizacje. Zapraszamy! Co to jest algorytm Google? Chcąc w […]
14 kwietnia 2021
Co to jest link building

Co to jest link building?

Nawet osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z pozycjonowaniem stron internetowych, zdają sobie sprawę z tego, że odpowiednie linkowanie jest jedną z podstaw, bez których osiągnięcie wysokich wyników w organicznych wynikach wyszukiwania będzie praktycznie niemożliwe. Dziś właśnie tym się zajmiemy – przeanalizujemy, czym tak naprawdę jest link building, jakie rodzaje linków rozróżniamy i dlaczego umieszczone w różnych miejscach mają inne znaczenie dla pozycjonowanej strony. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz budować strategię linkowania, czy robisz to już od jakiegoś czasu, z pewnością znajdziesz tutaj garść przydatnych informacji, które poprawią Twoje wyniki. Zapraszamy! Co to jest Link building – definicja Link building to jeden z podstawowych procesów wchodzących w zakres działań strategii pozycjonowania stron internetowych. Ma na celu pozyskiwanie linków zewnętrznych, czyli […]
4 marca 2021
Czym jest SEO Co oznacza i co się na to składa

Czym jest SEO? Co oznacza i co się na to składa?

SEO, czyli Search Engine Optimization, to obszerny zbiór działań mających na celu osiągnięcie przez daną stronę jak najwyższych pozycji w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google na konkretne słowa kluczowe. W dosłownym tłumaczeniu jest to optymalizacja pod kątem silnika wyszukiwarki i tak właśnie na SEO należy patrzeć, jednak pamiętając o tym, że do zbioru metod zaliczamy także działania poza naszą stroną – między innymi link building. Kiedy obecność w internecie zaczęła nabierać na znaczeniu SEO zostało podzielone na dwa rodzaje działań nazwyane Black Hat SEO – działania mające przynieść efekty możliwie najszybciej bez przestrzegania wytycznych Google oraz White Hat SEO – działania zgodne z wytycznymi Google. SEO możemy podzielić na cztery główne kategorie działań: w warstwie tekstowej strony – wartościowe treści oraz […]
24 lutego 2021
Wskazniki Core Web Vitals – czym sa i jak zmierzyc i poprawic

Wskaźniki Core Web Vitals – czym są, jak je zmierzyć i poprawić?

SEO od dawna nie skupia się wyłącznie na technicznych aspektach związanych z budową zaplecza, linkowaniu czy skomplikowanych strukturach witryn. Każda kolejna aktualizacja algorytmów pokazuje, że coraz większe znaczenie ma wartość przekazywanych treści oraz wygoda korzystania ze strony.  Najlepszym dowodem na to, że Google zmierza właśnie w tym kierunku, jest zapowiadana na maj tego roku prawdziwa rewolucja. Od maja 2021 roku Core Web Vitals oficjalnie staną się czynnikami rankingowymi. Czym dokładnie są, w jaki sposób je mierzyć i jak zadbać o dobre wyniki? Tego wszystkiego dowiesz się z naszego poradnika. Zapraszamy! Czym są Core Web Vitals? Core Web Vitals po polsku określane są jako Podstawowe Wskaźniki Internetowe. Jest to zestaw wskaźników, które w ogólnej definicji mają mierzyć i określać komfort korzystania […]
17 lutego 2021
Duplicate content – czym jest i jakie niesie ze sobą zagrożenia

Duplicate content – czym jest i jakie niesie ze sobą zagrożenia

Z aktualizacji na aktualizację rośnie znaczenie content marketingu w kontekście pozycjonowania stron internetowych. Mimo iż to pozornie prosta i przyjemna metoda, to wciąż wielu właścicieli dopuszcza się podstawowego błędu – powielania treści. Co więcej, często robią to nieświadomie. Czym jest duplicate content i jak sobie z nim poradzić? Tego dowiesz się z dzisiejszego poradnika. Zapraszamy! Czym jest duplicate content? Duplicated content to nic innego jak powielenie treści. Z powieloną treścią mamy do czynienia za każdym razem, gdy dany tekst pojawia się pod wieloma adresami URL – w obrębie witryny, jak i poza nią. Content marketing z założenia ma dostarczać wartościowe, dobrze zoptymalizowane i unikalne treści, zatem jest to działanie wbrew jednemu z głównych elementów tej strategii. Gdzie spotkamy się z […]