ruch z google za darmo

Jak zwi臋kszy膰 ruch z Google (艁atwo, szybko i bez reklam) [PORADNIK]

Chyba nikogo ju偶 dzisiaj nie聽trzeba聽przekonywa膰 o tym, jak wa偶ne jest pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki Google. Niestety mimo wysokiej 艣wiadomo艣ci takiego stanu rzeczy wiele firm marnuje potencja艂 drzemi膮cy w tym narz臋dziu. My艣l臋, 偶e wi臋kszo艣膰 z Was zgodzi si臋 ze stwierdzeniem, 偶e:

Pozycjonowanie si臋 na og贸lne frazy zwi膮zane z Waszym biznesem jest cz臋sto bardzo trudne i drogie. W sytuacjach kiedy potrzebne jest zwi臋kszenie ruchu na wskazane frazy stosunkowo szybko – np. przed sezonem sprzeda偶owym, najprostszym rozwi膮zaniem wydaj膮 si臋 kampanie link贸w sponsorowanych w Google AdWords. To niestety wi膮偶e si臋 cz臋sto z do艣膰 powa偶nymi kosztami przeprowadzenia akcji promocyjnych.

Czy aby na pewno s膮 to jedyne sposoby aby zwi臋kszy膰 ruch z Google?

Czy znasz takie poj臋cie jak CTR? Jest to wska藕nik (click through rate) opisuj膮cy stosunek ilo艣ci klikni臋膰 do wy艣wietle艅 reklamy lub linku (np. w Google). Kiedy wpisujesz dan膮 fraz臋 w wyszukiwark臋 internetow膮 wyspecjalizowane algorytmy wykonuj膮 setki operacji maj膮cych ustali膰 jakie strony internetowe najlepiej odpowiadaj膮 na dane zapytanie. Jednym z bardzo istotnych czynnik贸w wp艂ywaj膮cych na wysoko艣膰 pozycji jest w艂a艣nie CTR, czyli ilo艣膰 klikni臋膰 w link do Twojej strony w stosunku do ilo艣ci jego wy艣wietle艅.

Zasada jest do艣膰 prosta.

Im wi臋kszy CTR linku tym algorytmy Google uznaj膮, 偶e trafniej odpowiada on na dane zapytanie.

W tym poradniku przedstawi臋 Wam metod臋 CTR Attraction, dzi臋ki kt贸rej mo偶esz zwi臋kszy膰 ruch na swojej stronie www, zwi臋kszaj膮c jej CTR – za darmo i szybko!

馃憤聽Poznajcie metod臋 CTR Attraction

G艂贸wn膮 zasad膮 tej metody jest konstruowanie nag艂贸k贸w title oraz opis贸w stron tak, aby mo偶liwie najlepiej wykorzysta膰 ich potencja艂 do zach臋cenia u偶ytkownik贸w do klikni臋cia. Aby zobrazowa膰 Wam dzia艂anie i metodyk臋 przygotowa艂em analiz臋 trzech wynik贸w wyszukiwania na frazy: „smartfony”, „rowery g贸rskie”, „konsole do gier”.

Jak zwi臋kszy膰 ruch z Google za darmo

馃憢Zwr贸膰 si臋 do u偶ytkownika w nag艂贸wku w spos贸b bezpo艣redni!

Na wy偶ej zaprezentowanym obrazku zaznaczy艂em na czerwono linki, kt贸re s膮 skonstruowane bezosobowo i oboj臋tnie. Ich warto艣膰 sprzeda偶owa jest znikoma. Zwroty takie jak „Smartfony | cena, raty …” czy „Telefony i smartfony – rodzaj: smartfon – Ceny, Opinie w Sklepie RTV …” nie nios膮 ze sob膮 偶adnego 艂adunku emocjonalnego, nie przykuwaj膮 uwagi i nie sk艂aniaj膮 potencjalnych nabywc贸w nowych smartfon贸w do tego, aby zajrze膰 w nie klikn膮膰.

Znacznie lepiej wygl膮daj膮 za to nag艂贸wki link贸w oznaczonych na zielono. „Zobacz Nasz膮 Ofert臋 Smartfon贸w – Du偶y Wyb贸r Znanych Marek„, „Szukasz idealnego smartfona? Sprawd藕 ofert臋 Samsung„. W przeciwie艅stwie do poprzednich czerwonych zwrot贸w te bezpo艣rednio namawiaj膮 u偶ytkownika do interakcji. Odwo艂uj膮 si臋 do bezpo艣redniej potrzeby i pragnie艅 u偶ytkownik贸w.

Podsumowuj膮c, element ten mo偶na przyr贸wna膰 do przechadzania si臋 alej膮 na miejskim targowisku. Mamy tam wielu sprzedawc贸w pragn膮cych zaoferowa膰 nam swoje produkty. Wyobra藕cie sobie teraz, 偶e 70% z nich nawo艂uje do Was w stylu – „Jaja kurze, wolny ch贸w, cena„, „Jajka od kur chodowanych na eko paszy„, „Zdrowe jaja kurze, ceny, dostawa„. Pozosta艂e 30% u偶ywa bezpo艣rednich zwrot贸w typu „Mamy dla Pani zdrowe jaja kurze, mamy atrakcyjne ceny, zapraszam!„, „Prosz臋 sprawdzi膰 nasze ekologiczne jajka dla ca艂ej rodziny!„.

Na kt贸r膮 z propozycji zwr贸ciliby艣cie uwag臋 w pierwszej kolejno艣ci?

馃Z艂贸偶 u偶ytkownikowi obietnic臋! (kt贸rej mo偶esz dotrzyma膰)

Wg najnowszych standard贸w Google, obecnie masz do dyspozycji ok 135 znak贸w do zagospodarowania. U偶yj ich aby stworzy膰 tekst, kt贸ry spe艂ni nast臋puj膮ce wymagania:

  1. U偶ywaj aktywnego zwrotu (w trybie rozkazuj膮cym, pytaj膮cym lub co lepsze – 艂膮czonym)
    Przyk艂ad: Chcesz sta膰 si臋 ekspertem SEO? Skorzystaj z naszego programu szkoleniowego i zdob膮d藕 praktyczn膮 wiedz臋 potwierdzon膮 certyfikatem!
  2. Do艂膮cz wezwanie do dzia艂ania (dos艂ownie powiedz u偶ytkownikowi, czego od niego oczekujesz)
    Przyk艂ad: Szukasz u偶ywanego samochodu z gwarancj膮? Mamy dla Ciebie wiele samochod贸w, kt贸re spe艂ni膮 twoje oczekiwania. Kup u偶ywany samoch贸d z gwarancj膮 i bez obaw!
  3. Oferujesz bardzo techniczne us艂ugi lub produkty? U偶yj strukturalnej budowy opisu z parametrami technicznymi.
    Przyk艂ad: Smartfon聽Apple iPhone 6, Ekran聽4.7, Matryca Retina HD Multi-Touch, Pami臋膰聽16 GB, Aparat聽8 Megapikseli,聽Procesor Apple A8 64-bit 1.4 GHz – Sprawd藕 dost臋pno艣膰!
  4. Niech opis odzwierciedla聽tre艣膰 strony docelowej
    Google obecnie potrafi oceni膰 stopie艅 dostosowania meta opisu do w艂a艣ciwej tre艣ci strony. Je偶eli zauwa偶y, 偶e opis zosta艂 stworzony tylko po to, aby podnie艣膰 CTR i nie ma zwi膮zku z tre艣ci膮 docelow膮, mo偶e ukara膰 tak膮 stron臋 na艂o偶eniem na ni膮 tzw. filtra lub znacz膮co obni偶y jej pozycj臋 w wyszukiwarce.
  5. Do艂膮cz frazy kluczowe do opisu
    Jest znacznie bardziej prawdopodobne, 偶e Google u偶yje Twojego przygotowanego opisu je偶eli znajdzie si臋 w nim wyszukiwana fraza. Dodatkowo mo偶e tak偶e wyr贸偶ni膰 Tw贸j wpis dodaj膮c pogrubienie tej frazy bezpo艣rednio w wynikach wyszukiwania, sprawiaj膮c 偶e b臋dzie on bardziej widoczny od wpis贸w konkurencji.
  6. Opisy musz膮 by膰 unikalne
    Nie dopuszczaj do sytuacji, aby dwa linki do Twojej strony posiada艂y identyczny opis. W takich sytuacjach wg algorytmu Google strony s膮 mniej u偶yteczne i warto艣ciowe dla u偶ytkownik贸w co powoduje, 偶e ich pozycje w wynikach wyszukiwania s膮 znacznie gorsze.

馃憠 Ozd贸b nag艂贸wek i opis emotikonami EMOJI –聽馃憤

emoji title i description

Metoda ta nie jest niczym nowym, jednak偶e jest niezmiernie rzadko wykorzystywana w komercyjny spos贸b. Jak wida膰 na obrazku powy偶ej, wykorzystanie EMOJI w meta title oraz opisie pozwala znacz膮co wyr贸偶ni膰 wpis na tle innych. W jaki spos贸b u偶ywa膰 EMOJI? Wystarczy odwiedzi膰 jedn膮 ze stron z zestawieniem ikon, np.聽getemoji.com, odnale藕膰 tam porz膮dan膮 ikon臋, np. s艂uchawk臋 telefonu i skopiowa膰 j膮 jak zwyk艂y tekst. Nast臋pnie odpowiednim polu w CMS np. WordPress > SEO by Yoast wklei膰 j膮 i zapia膰 post.

wordpress title emoji

 

Oczywi艣cie nale偶y uwa偶a膰, aby nie przesadzi膰 z wykorzystaniem emotikon, poniewa偶 zbyt du偶a ilo艣膰 ikonek mo偶e spowodowa膰, 偶e link b臋dzie zawiera艂 zbyt ma艂o warto艣ciowej tre艣ci oraz jego wygl膮d b臋dzie bardziej przypomina艂 choink臋 bo偶onarodzeniow膮 ni偶 link do strony powa偶nej firmy聽馃槈.

Wykorzystuj膮c powy偶sze porady znacz膮co zwi臋kszysz prawdopodobie艅stwo, 偶e to w艂a艣nie Twoja strona przyci膮gnie wzrok na tle innych witryn konkurencyjnych.

Znacie inne metody na zwi臋kszanie CTR w wynikach wyszukiwania? Podzielcie si臋 nimi w komentarzach!


  • „Google obecnie potrafi oceni膰 stopie艅 dostosowania meta opisu do w艂a艣ciwej tre艣ci strony. Je偶eli zauwa偶y, 偶e opis zosta艂 stworzony tylko po to, aby podnie艣膰 CTR i nie ma zwi膮zku z tre艣ci膮 docelow膮, mo偶e ukara膰 tak膮 stron膮 na艂o偶eniem na ni膮 tzw. filtra lub znacz膮co obni偶y膰 jej pozycj臋 w wyszukiwarce.”
    Rly? Po takim tek艣cie nie poleci艂bym was nikomu.

    • 艁ukaszu, a co wg Ciebie jest nie tak z tym tekstem?

      • Spotkali艣cie si臋 z takim przypadkiem?

        • Szczerze tak, mieli艣my co najmniej dwa przypadki klient贸w, kt贸rzy mieli zrobione clickbaitowe meta. Dopiero po wyczyszczeniu i skonstruowaniu odpowiednich opis贸w, dopasowaniu ich do rzeczywistej tre艣ci strony, witryny zacz臋艂y wraca膰 na rozs膮dne pozycje.

          Druga sprawa to tak偶e np. AdWords. Analogicznie tak jak istotne s膮 s艂owa kluczowe do reklamy, tak samo istotne s膮 s艂owa kluczowe oraz tekst reklamy do strony docelowej. Im lepsze, tym wynik jako艣ci lepszy (oczywi艣cie to nie jedyny cznynnik) i CPC ni偶sze.

          Sk膮d to zdziwienie?

          • To ciekawe, warto wiedzie膰 :) ch臋tnie przeczyta艂bym jaki艣 test / case study na ten temat, kt贸ry wyklucza艂by wszystkie inne czynniki, kt贸re mog艂y wp艂yn膮膰 na pozycje. Mo偶e pomys艂 na artyku艂?

            AdWords oczywi艣cie, niezaprzeczalnie.

          • Z wielk膮 ch臋ci膮 – szkoda tylko, 偶e klienci rzadko zgadzaj膮 si臋 na takie artyku艂y – a bez podania domen, fraz i rzetelnych danych artyku艂 by艂by niewiele wart. Ale dzi臋ki za pomys艂 – b臋dziemy pami臋ta膰 i je偶eli tylko nadarzy si臋 okazja – napiszemy!

      • Filtr za tre艣膰 meta opisu? Ten parametr nie interesuje Google od kilku lat.

        • A wi臋c twierdzisz, 偶e mo偶na tam wpisa膰 cokolwiek i nie b臋dzie to mia艂o 偶adnego wp艂ywu na pozycje? Bardzo odwa偶na teoria.

          • Ech, kilkakrotnie pr贸bowa艂em wklei膰 odpowied藕 z linkiem do 藕r贸d艂a, a disqus konsekwentnie flaguje to jako spam.

            A zatem z bloga Google dla webmaster贸w, post sprzed prawie 8 lat:

            Q: Does this mean that Google ignores all meta tags?

            A: No, Google does support several other meta tags. This meta tags
            page documents more info on several meta tags that we do use. For
            example, we do sometimes use the „description” meta tag as the text for
            our search results snippets, as this screenshot shows:
            Even though we sometimes use the description meta tag for the snippets
            we show, we still don’t use the description meta tag in our ranking.

          • Dok艂adnie, tak jak to zacytowa艂e艣 z Google „we do sometimes use the „description” meta tag as the text for our search results snippets”. Skoro jest mo偶liwo艣膰 wp艂yni臋cia na wygl膮d witryny w wynikach wyszukiwania i umie艣ci膰 tam swoj膮 przygotowan膮 tre艣膰, to dlaczego mamy tak膮 sposobno艣膰 ogranicza膰?

            Warto wykorzysta膰 mo偶liw膮 okazj臋, aby osi膮ga膰 mo偶liwie najlepsze wyniki.

  • Johnny

    Inna sprawa, to 偶e wszystkie te Wasze wspania艂e zielone ramki s膮… na ko艅cu pierwszej strony, gdzie cz臋艣膰 odwiedzaj膮cych nawet nie spojrzy :D

    • Nie do ko艅ca, jest tak jak m贸wisz. Smartfony – topy, rowery i konsole faktycznie ni偶ej. Ale to daje p贸艂 na p贸艂 w ilo艣ci :)

      Swoj膮 drog膮 warto korzysta膰 z przyk艂ad贸w z AdWords, poniewa偶 te (w szczeg贸lno艣ci reklamy wi臋kszych firm) s膮 mocno optymalizowane i jest wysokie prawdopodobie艅stwo, 偶e s膮 skuteczne.

      • Johnny

        Jasne, chodzi艂o mi wy艂膮cznie o organiczne wyniki :)