Chyba nikogo ju┼╝ dzisiaj nie┬átrzeba┬áprzekonywa─ç o tym, jak wa┼╝ne jest pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki Google. Niestety mimo wysokiej ┼Ťwiadomo┼Ťci takiego stanu rzeczy wiele firm marnuje potencja┼é drzemi─ůcy w tym narz─Ödziu. My┼Ťl─Ö, ┼╝e wi─Ökszo┼Ť─ç z Was zgodzi si─Ö ze stwierdzeniem, ┼╝e:

Pozycjonowanie si─Ö na og├│lne frazy zwi─ůzane z Waszym biznesem jest cz─Östo bardzo trudne i drogie. W sytuacjach kiedy potrzebne jest zwi─Ökszenie ruchu na wskazane frazy stosunkowo szybko – np. przed sezonem sprzeda┼╝owym, najprostszym rozwi─ůzaniem wydaj─ů si─Ö kampanie link├│w sponsorowanych w Google AdWords. To niestety wi─ů┼╝e si─Ö cz─Östo z do┼Ť─ç powa┼╝nymi kosztami przeprowadzenia akcji promocyjnych.

Czy aby na pewno s─ů to jedyne sposoby aby zwi─Ökszy─ç ruch z Google?

Czy znasz takie poj─Öcie jak CTR? Jest to wska┼║nik (click through rate) opisuj─ůcy stosunek ilo┼Ťci klikni─Ö─ç do wy┼Ťwietle┼ä reklamy lub linku (np. w Google). Kiedy wpisujesz dan─ů fraz─Ö w wyszukiwark─Ö internetow─ů wyspecjalizowane algorytmy wykonuj─ů setki operacji maj─ůcych ustali─ç jakie strony internetowe najlepiej odpowiadaj─ů na dane zapytanie. Jednym z bardzo istotnych czynnik├│w wp┼éywaj─ůcych na wysoko┼Ť─ç pozycji jest w┼éa┼Ťnie CTR, czyli ilo┼Ť─ç klikni─Ö─ç w link do Twojej strony w stosunku do ilo┼Ťci jego wy┼Ťwietle┼ä.

Zasada jest do┼Ť─ç prosta.

Im wi─Ökszy CTR linku tym algorytmy Google uznaj─ů, ┼╝e trafniej odpowiada on na dane zapytanie.

W tym poradniku przedstawi─Ö Wam metod─Ö CTR Attraction, dzi─Öki kt├│rej mo┼╝esz zwi─Ökszy─ç ruch na swojej stronie www, zwi─Ökszaj─ůc jej CTR – za darmo i szybko!

­čĹŹ┬áPoznajcie metod─Ö CTR Attraction

G┼é├│wn─ů zasad─ů tej metody jest konstruowanie nag┼é├│k├│w title oraz opis├│w stron tak, aby mo┼╝liwie najlepiej wykorzysta─ç ich potencja┼é do zach─Öcenia u┼╝ytkownik├│w do klikni─Öcia. Aby zobrazowa─ç Wam dzia┼éanie i metodyk─Ö przygotowa┼éem analiz─Ö trzech wynik├│w wyszukiwania na frazy: „smartfony”, „rowery g├│rskie”, „konsole do gier”.

Jak zwi─Ökszy─ç ruch z Google za darmo

­čĹőZwr├│─ç si─Ö do u┼╝ytkownika w nag┼é├│wku w spos├│b bezpo┼Ťredni!

Na wy┼╝ej zaprezentowanym obrazku zaznaczy┼éem na czerwono linki, kt├│re s─ů skonstruowane bezosobowo i oboj─Ötnie. Ich warto┼Ť─ç sprzeda┼╝owa jest znikoma. Zwroty takie jak „Smartfony | cena, raty …” czy „Telefony i smartfony – rodzaj: smartfon – Ceny, Opinie w Sklepie RTV …” nie nios─ů ze sob─ů ┼╝adnego ┼éadunku emocjonalnego, nie przykuwaj─ů uwagi i nie sk┼éaniaj─ů potencjalnych nabywc├│w nowych smartfon├│w do tego, aby zajrze─ç w nie klikn─ů─ç.

Znacznie lepiej wygl─ůdaj─ů za to nag┼é├│wki link├│w oznaczonych na zielono. „Zobacz Nasz─ů Ofert─Ö Smartfon├│w – Du┼╝y Wyb├│r Znanych Marek„, „Szukasz idealnego smartfona? Sprawd┼║ ofert─Ö Samsung„. W przeciwie┼ästwie do poprzednich czerwonych zwrot├│w te bezpo┼Ťrednio namawiaj─ů u┼╝ytkownika do interakcji. Odwo┼éuj─ů si─Ö do bezpo┼Ťredniej potrzeby i pragnie┼ä u┼╝ytkownik├│w.

Podsumowuj─ůc, element ten mo┼╝na przyr├│wna─ç do przechadzania si─Ö alej─ů na miejskim targowisku. Mamy tam wielu sprzedawc├│w pragn─ůcych zaoferowa─ç nam swoje produkty. Wyobra┼║cie sobie teraz, ┼╝e 70% z nich nawo┼éuje do Was w stylu – „Jaja kurze, wolny ch├│w, cena„, „Jajka od kur chodowanych na eko paszy„, „Zdrowe jaja kurze, ceny, dostawa„. Pozosta┼ée 30% u┼╝ywa bezpo┼Ťrednich zwrot├│w typu „Mamy dla Pani zdrowe jaja kurze, mamy atrakcyjne ceny, zapraszam!„, „Prosz─Ö sprawdzi─ç nasze ekologiczne jajka dla ca┼éej rodziny!„.

Na kt├│r─ů z propozycji zwr├│ciliby┼Ťcie uwag─Ö w pierwszej kolejno┼Ťci?

­čĄ×Z┼é├│┼╝ u┼╝ytkownikowi obietnic─Ö! (kt├│rej mo┼╝esz dotrzyma─ç)

Wg najnowszych standard├│w Google, obecnie masz do dyspozycji ok 135 znak├│w do zagospodarowania. U┼╝yj ich aby stworzy─ç tekst, kt├│ry spe┼éni nast─Öpuj─ůce wymagania:

  1. U┼╝ywaj aktywnego zwrotu (w trybie rozkazuj─ůcym, pytaj─ůcym lub co lepsze – ┼é─ůczonym)
    Przyk┼éad: Chcesz sta─ç si─Ö ekspertem SEO? Skorzystaj z naszego programu szkoleniowego i zdob─ůd┼║ praktyczn─ů wiedz─Ö potwierdzon─ů certyfikatem!
  2. Do┼é─ůcz wezwanie do dzia┼éania (dos┼éownie powiedz u┼╝ytkownikowi, czego od niego oczekujesz)
    Przyk┼éad: Szukasz u┼╝ywanego samochodu z gwarancj─ů? Mamy dla Ciebie wiele samochod├│w, kt├│re spe┼éni─ů twoje oczekiwania. Kup u┼╝ywany samoch├│d z gwarancj─ů i bez obaw!
  3. Oferujesz bardzo techniczne usługi lub produkty? Użyj strukturalnej budowy opisu z parametrami technicznymi.
    Przyk┼éad: Smartfon┬áApple iPhone 6, Ekran┬á4.7, Matryca Retina HD Multi-Touch, Pami─Ö─ç┬á16 GB, Aparat┬á8 Megapikseli,┬áProcesor Apple A8 64-bit 1.4 GHz – Sprawd┼║ dost─Öpno┼Ť─ç!
  4. Niech opis odzwierciedla┬átre┼Ť─ç strony docelowej
    Google obecnie potrafi oceni─ç stopie┼ä dostosowania meta opisu do w┼éa┼Ťciwej tre┼Ťci strony. Je┼╝eli zauwa┼╝y, ┼╝e opis zosta┼é stworzony tylko po to, aby podnie┼Ť─ç CTR i nie ma zwi─ůzku z tre┼Ťci─ů docelow─ů, mo┼╝e ukara─ç tak─ů stron─Ö na┼éo┼╝eniem na ni─ů tzw. filtra lub znacz─ůco obni┼╝y jej pozycj─Ö w wyszukiwarce.
  5. Do┼é─ůcz frazy kluczowe do opisu
    Jest znacznie bardziej prawdopodobne, ┼╝e Google u┼╝yje Twojego przygotowanego opisu je┼╝eli znajdzie si─Ö w nim wyszukiwana fraza. Dodatkowo mo┼╝e tak┼╝e wyr├│┼╝ni─ç Tw├│j wpis dodaj─ůc pogrubienie tej frazy bezpo┼Ťrednio w wynikach wyszukiwania, sprawiaj─ůc ┼╝e b─Ödzie on bardziej widoczny od wpis├│w konkurencji.
  6. Opisy musz─ů by─ç unikalne
    Nie dopuszczaj do sytuacji, aby dwa linki do Twojej strony posiada┼éy identyczny opis. W takich sytuacjach wg algorytmu Google strony s─ů mniej u┼╝yteczne i warto┼Ťciowe dla u┼╝ytkownik├│w co powoduje, ┼╝e ich pozycje w wynikach wyszukiwania s─ů znacznie gorsze.

­čĹë Ozd├│b nag┼é├│wek i opis emotikonami EMOJI –┬á­čĹŹ

emoji title i description

Metoda ta nie jest niczym nowym, jednak┼╝e jest niezmiernie rzadko wykorzystywana w komercyjny spos├│b. Jak wida─ç na obrazku powy┼╝ej, wykorzystanie EMOJI w meta title oraz opisie pozwala znacz─ůco wyr├│┼╝ni─ç wpis na tle innych. W jaki spos├│b u┼╝ywa─ç EMOJI? Wystarczy odwiedzi─ç jedn─ů ze stron z zestawieniem ikon, np.┬ágetemoji.com, odnale┼║─ç tam porz─ůdan─ů ikon─Ö, np. s┼éuchawk─Ö telefonu i skopiowa─ç j─ů jak zwyk┼éy tekst. Nast─Öpnie odpowiednim polu w CMS np. WordPress > SEO by Yoast wklei─ç j─ů i zapia─ç post.

wordpress title emoji

 

Oczywi┼Ťcie nale┼╝y uwa┼╝a─ç, aby nie przesadzi─ç z wykorzystaniem emotikon, poniewa┼╝ zbyt du┼╝a ilo┼Ť─ç ikonek mo┼╝e spowodowa─ç, ┼╝e link b─Ödzie zawiera┼é zbyt ma┼éo warto┼Ťciowej tre┼Ťci oraz jego wygl─ůd b─Ödzie bardziej przypomina┼é choink─Ö bo┼╝onarodzeniow─ů ni┼╝ link do strony powa┼╝nej firmy┬á­čśë.

Wykorzystuj─ůc powy┼╝sze porady znacz─ůco zwi─Ökszysz prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e to w┼éa┼Ťnie Twoja strona przyci─ůgnie wzrok na tle innych witryn konkurencyjnych.

Znacie inne metody na zwi─Ökszanie CTR w wynikach wyszukiwania? Podzielcie si─Ö nimi w komentarzach!

Autor:
Kamil Winiszewski
O autorze