Chyba nikogo ju┼╝ dzisiaj nie┬átrzeba┬áprzekonywa─ç o tym, jak wa┼╝ne jest pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki Google. Niestety mimo wysokiej ┼Ťwiadomo┼Ťci takiego stanu rzeczy wiele firm marnuje potencja┼é drzemi─ůcy w tym narz─Ödziu. My┼Ťl─Ö, ┼╝e wi─Ökszo┼Ť─ç z Was zgodzi si─Ö ze stwierdzeniem, ┼╝e:

Pozycjonowanie si─Ö na og├│lne frazy zwi─ůzane z Waszym biznesem jest cz─Östo bardzo trudne i drogie. W sytuacjach kiedy potrzebne jest zwi─Ökszenie ruchu na wskazane frazy stosunkowo szybko – np. przed sezonem sprzeda┼╝owym, najprostszym rozwi─ůzaniem wydaj─ů si─Ö kampanie link├│w sponsorowanych w Google AdWords. To niestety wi─ů┼╝e si─Ö cz─Östo z do┼Ť─ç powa┼╝nymi kosztami przeprowadzenia akcji promocyjnych.

Czy aby na pewno s─ů to jedyne sposoby aby zwi─Ökszy─ç ruch z Google?

Czy znasz takie poj─Öcie jak CTR? Jest to wska┼║nik (click through rate) opisuj─ůcy stosunek ilo┼Ťci klikni─Ö─ç do wy┼Ťwietle┼ä reklamy lub linku (np. w Google). Kiedy wpisujesz dan─ů fraz─Ö w wyszukiwark─Ö internetow─ů wyspecjalizowane algorytmy wykonuj─ů setki operacji maj─ůcych ustali─ç jakie strony internetowe najlepiej odpowiadaj─ů na dane zapytanie. Jednym z bardzo istotnych czynnik├│w wp┼éywaj─ůcych na wysoko┼Ť─ç pozycji jest w┼éa┼Ťnie CTR, czyli ilo┼Ť─ç klikni─Ö─ç w link do Twojej strony w stosunku do ilo┼Ťci jego wy┼Ťwietle┼ä.

Zasada jest do┼Ť─ç prosta.

Im wi─Ökszy CTR linku tym algorytmy Google uznaj─ů, ┼╝e trafniej odpowiada on na dane zapytanie.

W tym poradniku przedstawi─Ö Wam metod─Ö CTR Attraction, dzi─Öki kt├│rej mo┼╝esz zwi─Ökszy─ç ruch na swojej stronie www, zwi─Ökszaj─ůc jej CTR – za darmo i szybko!

­čĹŹ┬áPoznajcie metod─Ö CTR Attraction

G┼é├│wn─ů zasad─ů tej metody jest konstruowanie nag┼é├│k├│w title oraz opis├│w stron tak, aby mo┼╝liwie najlepiej wykorzysta─ç ich potencja┼é do zach─Öcenia u┼╝ytkownik├│w do klikni─Öcia. Aby zobrazowa─ç Wam dzia┼éanie i metodyk─Ö przygotowa┼éem analiz─Ö trzech wynik├│w wyszukiwania na frazy: „smartfony”, „rowery g├│rskie”, „konsole do gier”.

Jak zwi─Ökszy─ç ruch z Google za darmo

­čĹőZwr├│─ç si─Ö do u┼╝ytkownika w nag┼é├│wku w spos├│b bezpo┼Ťredni!

Na wy┼╝ej zaprezentowanym obrazku zaznaczy┼éem na czerwono linki, kt├│re s─ů skonstruowane bezosobowo i oboj─Ötnie. Ich warto┼Ť─ç sprzeda┼╝owa jest znikoma. Zwroty takie jak „Smartfony | cena, raty …” czy „Telefony i smartfony – rodzaj: smartfon – Ceny, Opinie w Sklepie RTV …” nie nios─ů ze sob─ů ┼╝adnego ┼éadunku emocjonalnego, nie przykuwaj─ů uwagi i nie sk┼éaniaj─ů potencjalnych nabywc├│w nowych smartfon├│w do tego, aby zajrze─ç w nie klikn─ů─ç.

Znacznie lepiej wygl─ůdaj─ů za to nag┼é├│wki link├│w oznaczonych na zielono. „Zobacz Nasz─ů Ofert─Ö Smartfon├│w – Du┼╝y Wyb├│r Znanych Marek„, „Szukasz idealnego smartfona? Sprawd┼║ ofert─Ö Samsung„. W przeciwie┼ästwie do poprzednich czerwonych zwrot├│w te bezpo┼Ťrednio namawiaj─ů u┼╝ytkownika do interakcji. Odwo┼éuj─ů si─Ö do bezpo┼Ťredniej potrzeby i pragnie┼ä u┼╝ytkownik├│w.

Podsumowuj─ůc, element ten mo┼╝na przyr├│wna─ç do przechadzania si─Ö alej─ů na miejskim targowisku. Mamy tam wielu sprzedawc├│w pragn─ůcych zaoferowa─ç nam swoje produkty. Wyobra┼║cie sobie teraz, ┼╝e 70% z nich nawo┼éuje do Was w stylu – „Jaja kurze, wolny ch├│w, cena„, „Jajka od kur chodowanych na eko paszy„, „Zdrowe jaja kurze, ceny, dostawa„. Pozosta┼ée 30% u┼╝ywa bezpo┼Ťrednich zwrot├│w typu „Mamy dla Pani zdrowe jaja kurze, mamy atrakcyjne ceny, zapraszam!„, „Prosz─Ö sprawdzi─ç nasze ekologiczne jajka dla ca┼éej rodziny!„.

Na kt├│r─ů z propozycji zwr├│ciliby┼Ťcie uwag─Ö w pierwszej kolejno┼Ťci?

­čĄ×Z┼é├│┼╝ u┼╝ytkownikowi obietnic─Ö! (kt├│rej mo┼╝esz dotrzyma─ç)

Wg najnowszych standard├│w Google, obecnie masz do dyspozycji ok 135 znak├│w do zagospodarowania. U┼╝yj ich aby stworzy─ç tekst, kt├│ry spe┼éni nast─Öpuj─ůce wymagania:

  1. U┼╝ywaj aktywnego zwrotu (w trybie rozkazuj─ůcym, pytaj─ůcym lub co lepsze – ┼é─ůczonym)
    Przyk┼éad: Chcesz sta─ç si─Ö ekspertem SEO? Skorzystaj z naszego programu szkoleniowego i zdob─ůd┼║ praktyczn─ů wiedz─Ö potwierdzon─ů certyfikatem!
  2. Do┼é─ůcz wezwanie do dzia┼éania (dos┼éownie powiedz u┼╝ytkownikowi, czego od niego oczekujesz)
    Przyk┼éad: Szukasz u┼╝ywanego samochodu z gwarancj─ů? Mamy dla Ciebie wiele samochod├│w, kt├│re spe┼éni─ů twoje oczekiwania. Kup u┼╝ywany samoch├│d z gwarancj─ů i bez obaw!
  3. Oferujesz bardzo techniczne usługi lub produkty? Użyj strukturalnej budowy opisu z parametrami technicznymi.
    Przyk┼éad: Smartfon┬áApple iPhone 6, Ekran┬á4.7, Matryca Retina HD Multi-Touch, Pami─Ö─ç┬á16 GB, Aparat┬á8 Megapikseli,┬áProcesor Apple A8 64-bit 1.4 GHz – Sprawd┼║ dost─Öpno┼Ť─ç!
  4. Niech opis odzwierciedla┬átre┼Ť─ç strony docelowej
    Google obecnie potrafi oceni─ç stopie┼ä dostosowania meta opisu do w┼éa┼Ťciwej tre┼Ťci strony. Je┼╝eli zauwa┼╝y, ┼╝e opis zosta┼é stworzony tylko po to, aby podnie┼Ť─ç CTR i nie ma zwi─ůzku z tre┼Ťci─ů docelow─ů, mo┼╝e ukara─ç tak─ů stron─Ö na┼éo┼╝eniem na ni─ů tzw. filtra lub znacz─ůco obni┼╝y jej pozycj─Ö w wyszukiwarce.
  5. Do┼é─ůcz frazy kluczowe do opisu
    Jest znacznie bardziej prawdopodobne, ┼╝e Google u┼╝yje Twojego przygotowanego opisu je┼╝eli znajdzie si─Ö w nim wyszukiwana fraza. Dodatkowo mo┼╝e tak┼╝e wyr├│┼╝ni─ç Tw├│j wpis dodaj─ůc pogrubienie tej frazy bezpo┼Ťrednio w wynikach wyszukiwania, sprawiaj─ůc ┼╝e b─Ödzie on bardziej widoczny od wpis├│w konkurencji.
  6. Opisy musz─ů by─ç unikalne
    Nie dopuszczaj do sytuacji, aby dwa linki do Twojej strony posiada┼éy identyczny opis. W takich sytuacjach wg algorytmu Google strony s─ů mniej u┼╝yteczne i warto┼Ťciowe dla u┼╝ytkownik├│w co powoduje, ┼╝e ich pozycje w wynikach wyszukiwania s─ů znacznie gorsze.

­čĹë Ozd├│b nag┼é├│wek i opis emotikonami EMOJI –┬á­čĹŹ

emoji title i description

Metoda ta nie jest niczym nowym, jednak┼╝e jest niezmiernie rzadko wykorzystywana w komercyjny spos├│b. Jak wida─ç na obrazku powy┼╝ej, wykorzystanie EMOJI w meta title oraz opisie pozwala znacz─ůco wyr├│┼╝ni─ç wpis na tle innych. W jaki spos├│b u┼╝ywa─ç EMOJI? Wystarczy odwiedzi─ç jedn─ů ze stron z zestawieniem ikon, np.┬ágetemoji.com, odnale┼║─ç tam porz─ůdan─ů ikon─Ö, np. s┼éuchawk─Ö telefonu i skopiowa─ç j─ů jak zwyk┼éy tekst. Nast─Öpnie odpowiednim polu w CMS np. WordPress > SEO by Yoast wklei─ç j─ů i zapia─ç post.

wordpress title emoji

 

Oczywi┼Ťcie nale┼╝y uwa┼╝a─ç, aby nie przesadzi─ç z wykorzystaniem emotikon, poniewa┼╝ zbyt du┼╝a ilo┼Ť─ç ikonek mo┼╝e spowodowa─ç, ┼╝e link b─Ödzie zawiera┼é zbyt ma┼éo warto┼Ťciowej tre┼Ťci oraz jego wygl─ůd b─Ödzie bardziej przypomina┼é choink─Ö bo┼╝onarodzeniow─ů ni┼╝ link do strony powa┼╝nej firmy┬á­čśë.

Wykorzystuj─ůc powy┼╝sze porady znacz─ůco zwi─Ökszysz prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e to w┼éa┼Ťnie Twoja strona przyci─ůgnie wzrok na tle innych witryn konkurencyjnych.

Znacie inne metody na zwi─Ökszanie CTR w wynikach wyszukiwania? Podzielcie si─Ö nimi w komentarzach!

Autor:
Kamil Winiszewski
O autorze
  • „Google obecnie potrafi oceni─ç stopie┼ä dostosowania meta opisu do w┼éa┼Ťciwej tre┼Ťci strony. Je┼╝eli zauwa┼╝y, ┼╝e opis zosta┼é stworzony tylko po to, aby podnie┼Ť─ç CTR i nie ma zwi─ůzku z tre┼Ťci─ů docelow─ů, mo┼╝e ukara─ç tak─ů stron─ů na┼éo┼╝eniem na ni─ů tzw. filtra lub znacz─ůco obni┼╝y─ç jej pozycj─Ö w wyszukiwarce.”
    Rly? Po takim tek┼Ťcie nie poleci┼ébym was nikomu.

    • ┼üukaszu, a co wg Ciebie jest nie tak z tym tekstem?

      • Spotkali┼Ťcie si─Ö z takim przypadkiem?

        • Szczerze tak, mieli┼Ťmy co najmniej dwa przypadki klient├│w, kt├│rzy mieli zrobione clickbaitowe meta. Dopiero po wyczyszczeniu i skonstruowaniu odpowiednich opis├│w, dopasowaniu ich do rzeczywistej tre┼Ťci strony, witryny zacz─Ö┼éy wraca─ç na rozs─ůdne pozycje.

          Druga sprawa to tak┼╝e np. AdWords. Analogicznie tak jak istotne s─ů s┼éowa kluczowe do reklamy, tak samo istotne s─ů s┼éowa kluczowe oraz tekst reklamy do strony docelowej. Im lepsze, tym wynik jako┼Ťci lepszy (oczywi┼Ťcie to nie jedyny cznynnik) i CPC ni┼╝sze.

          Sk─ůd to zdziwienie?

          • To ciekawe, warto wiedzie─ç ­čÖé ch─Ötnie przeczyta┼ébym jaki┼Ť test / case study na ten temat, kt├│ry wyklucza┼éby wszystkie inne czynniki, kt├│re mog┼éy wp┼éyn─ů─ç na pozycje. Mo┼╝e pomys┼é na artyku┼é?

            AdWords oczywi┼Ťcie, niezaprzeczalnie.

          • Z wielk─ů ch─Öci─ů – szkoda tylko, ┼╝e klienci rzadko zgadzaj─ů si─Ö na takie artyku┼éy – a bez podania domen, fraz i rzetelnych danych artyku┼é by┼éby niewiele wart. Ale dzi─Öki za pomys┼é – b─Ödziemy pami─Öta─ç i je┼╝eli tylko nadarzy si─Ö okazja – napiszemy!

      • Filtr za tre┼Ť─ç meta opisu? Ten parametr nie interesuje Google od kilku lat.

        • A wi─Öc twierdzisz, ┼╝e mo┼╝na tam wpisa─ç cokolwiek i nie b─Ödzie to mia┼éo ┼╝adnego wp┼éywu na pozycje? Bardzo odwa┼╝na teoria.

          • Ech, kilkakrotnie pr├│bowa┼éem wklei─ç odpowied┼║ z linkiem do ┼║r├│d┼éa, a disqus konsekwentnie flaguje to jako spam.

            A zatem z bloga Google dla webmaster├│w, post sprzed prawie 8 lat:

            Q: Does this mean that Google ignores all meta tags?

            A: No, Google does support several other meta tags. This meta tags
            page documents more info on several meta tags that we do use. For
            example, we do sometimes use the „description” meta tag as the text for
            our search results snippets, as this screenshot shows:
            Even though we sometimes use the description meta tag for the snippets
            we show, we still don’t use the description meta tag in our ranking.

          • Dok┼éadnie, tak jak to zacytowa┼ée┼Ť z Google „we do sometimes use the „description” meta tag as the text for our search results snippets”. Skoro jest mo┼╝liwo┼Ť─ç wp┼éyni─Öcia na wygl─ůd witryny w wynikach wyszukiwania i umie┼Ťci─ç tam swoj─ů przygotowan─ů tre┼Ť─ç, to dlaczego mamy tak─ů sposobno┼Ť─ç ogranicza─ç?

            Warto wykorzysta─ç mo┼╝liw─ů okazj─Ö, aby osi─ůga─ç mo┼╝liwie najlepsze wyniki.

  • Johnny

    Inna sprawa, to ┼╝e wszystkie te Wasze wspania┼ée zielone ramki s─ů… na ko┼äcu pierwszej strony, gdzie cz─Ö┼Ť─ç odwiedzaj─ůcych nawet nie spojrzy ­čśÇ

    • Nie do ko┼äca, jest tak jak m├│wisz. Smartfony – topy, rowery i konsole faktycznie ni┼╝ej. Ale to daje p├│┼é na p├│┼é w ilo┼Ťci ­čÖé

      Swoj─ů drog─ů warto korzysta─ç z przyk┼éad├│w z AdWords, poniewa┼╝ te (w szczeg├│lno┼Ťci reklamy wi─Ökszych firm) s─ů mocno optymalizowane i jest wysokie prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e s─ů skuteczne.

      • Johnny

        Jasne, chodzi┼éo mi wy┼é─ůcznie o organiczne wyniki ­čÖé