Media społecznościowe na stałe weszły do palety dostępnych narzędzi służących promocji firm w internecie. Gdyby zastanowić się nad udziałem poszczególnych portali w rynku, niewątpliwie prym wiedzie tutaj Facebook, zaraz za nim znajdują się YouTube oraz Twitter a coraz popularniejszy staje się w ostatnim czasie Spanchat.
Jako przedsiębiorcy zapewne już wielokrotnie namawiani byliście (z lepszym lub gorszym skutkiem) na stworzenie firmowych profili na Facebooku. Części z Was zapewne przemknęła przez myśl wątpliwość czy jest to odpowiednie dla Waszej firmy. W końcu spektakularne sukcesy i mierzalne efekty (wzrosty) osiągają tylko duże firmy z dużymi budżetami… Otóż, nic bardziej mylnego!
Zarówno Google jak i Facebook starają się dostarczyć ich odbiorcom możliwie najbardziej trafne wyniki. W dużej mierze chodzi tutaj o zapytania jakie wpisywane są do wyszukiwarek sugerujące, iż internauta ma silne intencje zakupowe. Algorytmy w pierwszej kolejności sprawdzają wtedy czy dla danej frazy można przyporządkować jakieś wyniki zbliżone do fizycznej lokalizacji szukającego. Tak dla frazy „agencja reklamowa” Google jako pierwsze podsunie wyniki z miasta i okolic w jakich znajduje się dany użytkownik. Tak samo ma się Facebook.
Fani małej lokalnej firmy znają ją osobiście. Znają także ludzi, którzy tam pracują. Spotykają ich, rozmawiają a czasami nawet zawierają znajomości. Jest to kluczowy czynnik, który sprawia, że znacznie chętniej wchodzą oni w interakcję z fanpagem małej kwiaciarni czy zakładu fotograficznego niż dużej „sieciówki”.
Edge Rank jest zmorą administratorów dużych profili znanym marek, ponieważ znacząco ogranicza zasięg jaki osiągają ich posty. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w przypadku firm, które działają typowo lokalnie i posiadają ograniczoną liczbę fanów. Takie profile posiadają znacząco lepsze statystyki dotarcia oraz interakcji z fanami.
Wyobraź sobie, iż przeglądasz profile w Google+ dwóch firm. Jedna to ogólnopolska sieć kawiarni, druga to miejscowa kawiarenka istniejąca w Twoim mieście od kilkudziesięciu lat. Przeglądając opinie oraz komentarze dot. tych miejscówek widzisz, że w pierwszym przypadku wypowiadali się ludzie, których zupełnie nie znasz. Nie wiesz nawet, czy to prawdziwi ludzie, czy podstawione fałszywe profile. W drugim przypadku są to osoby, które spotykasz idąc ulicą, a być może jesteście nawet sąsiadami. Które opinie są dla Ciebie bardzej wiarygodne?