«
»
04/15/2016

Media społecznościowe – 5 powodów dla których powinieneś w nie inwestować

Bezpłatna wycena pozycjonowania Twojej strony www

Zastanawiasz się ile może kosztować pozycjonowanie Twojej strony internetowej? Wyślij do nas wiadomość - zazwyczaj odpowiadamy w ciągu kilku godzin!

Proszę o wycenę!
alt

W tym artykule:

Media społecznościowe na stałe weszły do palety dostępnych narzędzi służących promocji firm w internecie. Gdyby zastanowić się nad udziałem poszczególnych portali w rynku, niewątpliwie prym wiedzie tutaj Facebook, zaraz za nim znajdują się YouTube oraz Twitter a coraz popularniejszy staje się w ostatnim czasie Spanchat. 

Media społecznościowe stworzone dla małych firm

Jako przedsiębiorcy zapewne już wielokrotnie namawiani byliście (z lepszym lub gorszym skutkiem) na stworzenie firmowych profili na Facebooku. Części z Was zapewne przemknęła przez myśl wątpliwość czy jest to odpowiednie dla Waszej firmy. W końcu spektakularne sukcesy i mierzalne efekty (wzrosty) osiągają tylko duże firmy z dużymi budżetami... Otóż, nic bardziej mylnego!

Lokalność mediów społecznościowych sprzyja małym firmom

Zarówno Google jak i Facebook starają się dostarczyć ich odbiorcom możliwie najbardziej trafne wyniki. W dużej mierze chodzi tutaj o zapytania jakie wpisywane są do wyszukiwarek sugerujące, iż internauta ma silne intencje zakupowe. Algorytmy w pierwszej kolejności sprawdzają wtedy czy dla danej frazy można przyporządkować jakieś wyniki zbliżone do fizycznej lokalizacji szukającego. Tak dla frazy "agencja reklamowa" Google jako pierwsze podsunie wyniki z miasta i okolic w jakich znajduje się dany użytkownik. Tak samo ma się Facebook.

Małe firmy łatwiej nawiązują dialog z klientami

Fani małej lokalnej firmy znają ją osobiście. Znają także ludzi, którzy tam pracują. Spotykają ich, rozmawiają a czasami nawet zawierają znajomości. Jest to kluczowy czynnik, który sprawia, że znacznie chętniej wchodzą oni w interakcję z fanpagem małej kwiaciarni czy zakładu fotograficznego niż dużej "sieciówki".

Większy wskaźnik dotarcia do klientów

Edge Rank jest zmorą administratorów dużych profili znanym marek, ponieważ znacząco ogranicza zasięg jaki osiągają ich posty. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w przypadku firm, które działają typowo lokalnie i posiadają ograniczoną liczbę fanów. Takie profile posiadają znacząco lepsze statystyki dotarcia oraz interakcji z fanami.

Dyskusje i opinie małych firm lokalnych są bardziej wiarygodne

Wyobraź sobie, iż przeglądasz profile w Google+ dwóch firm. Jedna to ogólnopolska sieć kawiarni, druga to miejscowa kawiarenka istniejąca w Twoim mieście od kilkudziesięciu lat. Przeglądając opinie oraz komentarze dot. tych miejscówek widzisz, że w pierwszym przypadku wypowiadali się ludzie, których zupełnie nie znasz. Nie wiesz nawet, czy to prawdziwi ludzie, czy podstawione fałszywe profile. W drugim przypadku są to osoby, które spotykasz idąc ulicą, a być może jesteście nawet sąsiadami. Które opinie są dla Ciebie bardzej wiarygodne?
Kamil Winiszewski
Kamil Winiszewski
Pasjonat ogólnopojętego marketingu internetowego. Od wielu lat zajmuje się SEO ale przez strach przed efektem Dunninga-Krugera nie ma śmiałości nazywania się ekspertem.

Powiązane wpisy

Zarezerwuj termin

bezpłatnej konsultacji SEO ze specjalistą

Wyślij formularz