«
»
08/23/2016

Reklamy elastyczne w Google AdWords

Bezpłatna wycena pozycjonowania Twojej strony www

Zastanawiasz się ile może kosztować pozycjonowanie Twojej strony internetowej? Wyślij do nas wiadomość - zazwyczaj odpowiadamy w ciągu kilku godzin!

Proszę o wycenę!
alt

W tym artykule:

Google AdWords wprowadziło nowy format reklam w sieci reklamowej GDN - reklamę elastyczną. Docelowo reklamy elastyczne mają całkowicie (od 26 października) zastąpić tradycyjne reklamy tekstowe w sieci reklamowej.

Czym jest reklama elastyczna w Google AdWords?

Reklama elastyczna składa się z kilku elementów: treści reklamy, grafiki oraz logo. Sama treść podzielona jest następująco.
  • Krótki nagłówek: 25 znaków
  • Długi nagłówek: 90 znaków
  • Tekst reklamy: 90 znaków
  • Nazwa firmy: 25 znaków
Grafika użyta w reklamie elastycznej powinna zaś spełniać następujące wymagania:
  • Proporcje 1,91:1 (orientacja pozioma)
  • Minimalny rozmiar: 600 x 314 (zalecany rozmiar: 1200 x 628)
  • Maksymalny rozmiar pliku: 1 MB.
  • Tekst może zajmować najwyżej 20% powierzchni obrazu
Podczas przygotowywania grafiki do reklamy należy zwrócić szczególną uwagę, aby zachować bezpieczną przestrzeń z każdej strony grafiki na ok 5% od każdego brzegu. Jest to margines zarezerwowany dla ew. przycięcia grafiki do określonych przestrzeni reklamowych. Pliki graficzne mogą zostać przesłane z komputera, pobrane ze strony www lub wybrane z dostępnej w panelu Google AdWords bazy obrazów licencjonowanych.

Jak wygląda reklama elastyczna?

Przewagą nowej formy reklamowej w AdWords jest to, iż stworzenie takiej reklamy jest znacznie prostsze niż projektowanie reklam w HTML5 czy statycznych banerów graficznych. To rozwiązanie doskonale spisuje się w przypadku tworzenia kampanii testowych w sieci reklamowej Google. Utworzenie kreacji trwa dosłownie kilka minut a przygotowane w ten sposób reklamy zapewniają dobrą prezentację treści w wielu różnych wymiarach.
Kamil Winiszewski
Kamil Winiszewski
Pasjonat ogólnopojętego marketingu internetowego. Od wielu lat zajmuje się SEO ale przez strach przed efektem Dunninga-Krugera nie ma śmiałości nazywania się ekspertem.

Powiązane wpisy

Zarezerwuj termin

bezpłatnej konsultacji SEO ze specjalistą

Wyślij formularz