Czy połączenia przychodzące są w Twojej firmie istotnym elementem pozyskiwania klientów? Jeżeli tak, to skuteczna kampania reklamowa w sieci może przynieść więcej korzyści niż sama strona internetowa Twojej firmy. Wiele osób nadal chce rozmawiać z prawdziwymi ludźmi szukając informacji i porady podczas poszukiwania produktu czy usługi. Wykorzystanie rozszerzeń połączeń lub reklam typu “tylko połączenie” możne w znacznym stopniu ułatwić klientom nawiązywanie kontaktu z Twoją firmą oraz zwiększyć Twoje szanse na dokonanie sprzedaży.

Pozyskiwanie połączeń w Google AdWords

Obecnie istnieją dwie możliwości generowania połączeń telefonicznych w Google AdWords. Obie działają tylko z reklamami kierowanymi na urządzenia mobilne. Są to rozszerzenia połączeń w istniejących reklamach oraz całkowicie odrębne reklamy typu “tylko na połączenie”.

Rozszerzenia połączeń w AdWords

Czy wiesz o tym, że kierując swoje reklamy na urządzenia mobilne, a konkretniej na “komórki”, możesz dodać do nich rozszerzenie połączeń? Czym właściwie są rozszerzenia połączeń?

rozszerzenia połączeń w Google AdWords

Dzięki włączeniu tego typu rozszerzenia użytkownicy korzystający z komórek, którym Twoja reklama została wyświetlona będą mieli możliwość wybrania numeru do Twojej firmy bezpośrednio z reklamy. Google automatycznie doda do niej specjalny przycisk słuchawki telefonicznej, po wciśnięciu której nastąpi wybranie numeru w telefonie. Oprócz ikony słuchawki, pod reklamą dodany zostaje kolejny wiersz z tekstem “Zadzwoń [Nr telefonu]” co dodatkowo zwiększa powierzchnię reklamy i wzmacnia jej widoczność.

Jest to opcja, która w szczególny sposób powinna zaciekawić właścicieli małych lokalnych firm takich jak pizzerie, restauracje, firmy usługowe np. hudraulik czy serwis AGD. Dzięki temu, można pozyskiwać klientów z wyszukiwarki z całkowitym pominięciem strony www, co oszczędza czas użytkownikom a właścicielom firm zwiększa szanse na dokonanie sprzedaży.

Reklamy typu “tylko na połączenie”

reklama na połączenia adwords google

Reklamy w Google AdWords “tylko na połączenie” są dostępne w Polsce stosunkowo od niedawna. Jest to opcja bardzo podobna do rozszerzeń połączeń. Zasadniczą różnicą jednak jest to, że ten typ reklam jest wyłącznie skierowany na pozyskanie połączenia do firmy z wyszukiwarki Google. W tej opcji nie ma żadnej możliwości aby skierować użytkownika na stronę www. Taki model linku sponsorowanego pozwala małym lokalnym przedsiębiorcom zaistnieć w internecie i pozyskiwać z niego klientów nawet bez posiadania strony internetowej.

Reklamy “tylko na połączenie” zbudowane są podobnie do tradycyjnych linków sponsorowanych. Znaczącą różnice widać jednak w nagłówku takiej reklamy. Zamiast dużego tytułu widać tekst “Zadzwoń: (555) 555-5555” lub Zadzwoń: nazwa firmy. Drugi i trzeci wiersz to miejsce na tekst zachęcający do wykonania telefony z limitem do 35 znaków, w czwartym wersie widnieje zaś adres strony www.

Jak towrzyć reklamy, które będą generowały połączenia?

1. Treść reklamy

Stwórz treść tak aby podkreślić wartość Twojej firmy, produktu lub usługi i daj użytkownikom solidny powód do tego aby wykonali do Ciebie połączenie.
Zwróć uwagę na to, aby wyjaśnić użytkownikowi iż to Twoja firma jest tą, która zaspokoi jego wymagania i zaspokoi jego potrzebę – w szczególności przez telefon.

2. Wyświetlaj reklamy tylko wtedy, gdy możesz odbierać połączenia

Aby nie tracić czasu i pieniędzy zarówno swoich jak i użytkowników, użyj harmonogramu wyświetlania reklam w AdWords i ustal go tak, aby prezentował Twoje reklamy tylko w godzinach pracy Twojej firmy. Dzięki temu nie stracisz połączeń, których nie mógłbyś obsłużyć.

3. Analizuj rozmowy i wyciągnij wnioski

Sprawdź w raporcie Google w jakich godzinach Twoje reklamy generują najwięcej połączeń. Następnie użyj tych danych do optymalizacji harmonogramu reklam oraz stawek za połączenie. W ten sposób jeszcze bardziej zwiększysz widoczność swoich reklam, a liczba telefonów do Towojej firmy znacząco się zwiększy. Podczas analizy zwróć uwagę zarówno na dni tygodnia i godziny, ale także na długość rozmowy i miejscowość z której dzwonią do Ciebie klienci.

4. Różne numery telefonów dla poszczególnych produktów lub usług

Jeżeli Twoja firma zatrudnia wielu pracowników, którzy są odpowiedzialni za poszczególne produkty lub usługi, podczas tworzenia reklam przydziel im osobne numery telefonów. Dzięki temu, użytkownicy będą dzwonić bezpośrednio do odpowiednich osób w Twojej firmie. Skrócisz w ten sposób czas jaki będzie potrzebny na obsłużenie klienta.

Masz jakieś pytania lub uwagi? Śmiało napisz o nich w komentarzu poniżej!

Autor:
Kamil Winiszewski
O autorze