Na platformie Google AdWords niebawem pojawi się nowa możliwość kierowania reklam. Początkowo mówiło się tylko o sieci reklamowej (Google Display Network) oraz o linkach sponsorowanych, ale w ostatnich dniach oficjalnie potwierdzono iż możliwości te obejmą także serwis YouTube oraz Gmail.

reklamy customer match google adwords

Dotychczas reklamodawcy mogli kierować swoje reklamy na poszczególnych użytkowników za pośrednictwem metod takich jak kryteria behawioralne, tematyczne oraz remarketing. Wraz z pojawieniem się nowej opcji Customer Match marketerzy otrzymają nowe narzędzie, które umożliwi im powiązanie bazy adresów e-mail z kampaniami w Google AdWords.

Jak działa Customer Match w Google AdWords?

Zasada działania Customer Match jest prosta, poprzez panel AdWords należy zaimportować listę adresów e-mail, system Google powiąże owe adresy z zarejestrowanymi kontami w Google (np. YouTube, Gmail, etc.) i stworzy docelową grupę odbiorców. Jest to rozwiązanie analogiczne do stosowanego już od pewnego czasu Custom Audience na Facebooku. Warto zauważyć, iż po zaimportowaniu, adresy e-mail zostaną ukryte i marketerzy nie będą mieli możliwość śledzenia, który użytkownik wchodził w interakcję z reklamami (kilki, rozwinięcia, etc.).

Nieograniczone możliwości w AdWords

Rozwiązanie to jest szczególnie atrakcyjne dla firm, które posiadają duże bazy adresów e-mail, np. sklepy internetowe. Dzięki zastosowaniu nowego narzędzia w Google AdWords uzyskają oni możliwość kierowania reklam do precyzyjnej grupy docelowej na wielu różnych urządzeniach. Klienci posiadający konta w Google, zazwyczaj korzystają z niego multiplatformowo, np. oglądając filmy na YouTube, korzystając z Gmaila oraz kont w telefonach z systemem Android. Customer Match otworzy marketerom szerokie okno nowych możliwości, których ograniczenia będą nakreślane tylko przez ich kreatywność.

Jak donosi samo Google, Customer Match zagości na wszystkich kontach globalnie w ciągu najbliższych tygodni.

Autor:
Kamil Winiszewski
O autorze