Jak wiadomo, Google od pewnego czasu przygotowuje nas do przejścia na nowy standard przygotowywania kreacji reklamowych w formacie HTML5 do publikacji w sieci Google AdWords. Jak zapewne zauważyliście, w interfejsie AdWords istnieje możliwość konwersji reklam Flash do HTML automatycznie. Trzeba jednak zauważyć, że nie wszystkie pliki Flash mogą zostać poprawnie skonwertowane. Google zaleca wykorzystywanie animacji stworzonych w prostych timeline’ach bez specjalnego oskryptowania, ponieważ wtedy konwersja nie będzie możliwa. Całe to zamieszanie z formatami HTML5 i Flash ma swoje sensowne podłoże, a konkretnie kilka najważniejszych powodów:

  • reklamy Flash nie są kompatybilne z wszystkimi urządzeniami
  • Flash zużywa o wiele więcej energii na urządzeniach mobilnych niż HTML5
  • technologia Flash jest obecnie powoli wycofywana z użytku, np. Mozilla Firefox całkowicie już zrezygnowała z jej obsługi
  • treści HTML5 są znacznie lżesze niż pliki swf

Całkiem niedawno na kanale AdWords w YouTube udostępnione zostały filmy instruktażowe, pokazujące kilka prostych metod w jaki sposób przygotować reklamy graficzne w prosty sposób.

Tworzenie reklam HTML5 dla Google AdWords

– HTML5 Omówienie: https://goo.gl/jCVDmy
– HTML5 w AdWords – Możliwości: https://goo.gl/MMuiOw
– HTML5 Tworzenie reklam za pomocą galerii reklam (demo): https://goo.gl/SRqJH9
– Google Web Designer dla AdWords (demo): https://goo.gl/r8Nbxt
– Ręczne tworzenie (kodowanie) reklam dla AdWords (demo): https://goo.gl/N94nul
– Upload kreacji HTML5 do AdWords (demo): https://goo.gl/ZwsJcq

Pewne jest, że Google pewnego dnia całkowicie wycofa możliwość wykorzystywania reklam Flash w AdWords. Im wcześniej przesiądziecie się na nowy format HTML5 tym lepiej.

Autor:
Kamil Winiszewski
O autorze