Jak wiadomo, Google od pewnego czasu przygotowuje nas do przejścia na nowy standard przygotowywania kreacji reklamowych w formacie HTML5 do publikacji w sieci Google AdWords. Jak zapewne zauważyliście, w interfejsie AdWords istnieje możliwość konwersji reklam Flash do HTML automatycznie. Trzeba jednak zauważyć, że nie wszystkie pliki Flash mogą zostać poprawnie skonwertowane. Google zaleca wykorzystywanie animacji stworzonych w prostych timeline’ach bez specjalnego oskryptowania, ponieważ wtedy konwersja nie będzie możliwa. Całe to zamieszanie z formatami HTML5 i Flash ma swoje sensowne podłoże, a konkretnie kilka najważniejszych powodów:
Całkiem niedawno na kanale AdWords w YouTube udostępnione zostały filmy instruktażowe, pokazujące kilka prostych metod w jaki sposób przygotować reklamy graficzne w prosty sposób.
– HTML5 Omówienie: https://goo.gl/jCVDmy
– HTML5 w AdWords – Możliwości: https://goo.gl/MMuiOw
– HTML5 Tworzenie reklam za pomocą galerii reklam (demo): https://goo.gl/SRqJH9
– Google Web Designer dla AdWords (demo): https://goo.gl/r8Nbxt
– Ręczne tworzenie (kodowanie) reklam dla AdWords (demo): https://goo.gl/N94nul
– Upload kreacji HTML5 do AdWords (demo): https://goo.gl/ZwsJcq
Pewne jest, że Google pewnego dnia całkowicie wycofa możliwość wykorzystywania reklam Flash w AdWords. Im wcześniej przesiądziecie się na nowy format HTML5 tym lepiej.