Na oficjalnym blogu Google AdWords pojawiła się informacja, iż reklamy natywne w Gmailu są już dostępne dla każdego reklamodawcy za pomocą systemu AdWords. Zastąpiły one dobrze wszystkim znane reklamy linków sponsorowanych jakie pojawiały się w interfejsie Gmaila, dzięki czemu samych reklam jest obecnie znacznie mniej. Nowe natywne reklamy wyglądem przypominają wiadomości e-mail zarówno w postaci domyślnej jak i rozwiniętej.
Tworzenie kampanii w Gmailu nie różni się szczególnie od zwykłych linków sponsorowanych. Należy utworzyć kampanię w sieci reklamowej, a następnie wybrać reklalmy w Gmailu w Galerii reklam. Tutaj jednak zaczynają się różnice, kreacje reklam w Gmailu składają się bowiem z dwóch osobnych elementów:
Reklama zwinięta - jest to widok, który do przypomina wyglądem wiadomości e-mail. Jest on dostosowany wizualnie do stylu skrzynki odbiorczej. Jego działanie polega na zachęceniu użytkownika do zapoznania się z właściwą treścią znajdującą się w Reklamie rozwiniętej.
Reklama rozwinięta - właściwa treść reklamowa zajmująca powierzchnię całej strony, która jest odwzorowaniem tematycznym i graficznym strony docelowej. Każde kliknięcie w reklamę rozwiniętą jest bezpłatne, opłaty naliczane są wyłącznie za kliki w reklamy zwinięte.
Tworząc kreacje reklamowe dostępne jest wiele różnorodnych szablonów reklam dla Gmaila. Dozwolone jest tworzenie reklamy składającej się z:
pojedynczego obrazka,
obrazu z opisem i przyciskiem CTA (wezwanie do działania)
prezentacji wielu produktów jednocześnie
Najbardziej jednak interesujący jest format niestandardowej reklamy HTML, która udostępnia zdecydowanie najwięcej możliwośći do konfiguracji treści. Można w niej umieszczać wideo, formularze, klikalne numery telefonu oraz linki i wezwania do działania. Taka opcja zdecydowanie ucieszy reklamodawców, którzy cenią sobie swobodę w kreowaniu swoich przekazów promocyjnych, oraz tych, którym szczególnie zależy na budowaniu listy leadów. Wykorzystanie formularzy pozwala na "umieszczenie landing page" bezpośrednio w wiadomości eliminując jeden krok w pozyskaniu klienta.
Należy jednak pamiętać o tym, że reklamy nie są wyświetlane tym użytkownikom, którzy korzystają z płatnych Gmail for Work, która jest częścią pakietu Google Apps for Work.
Kamil Winiszewski
Pasjonat ogólnopojętego marketingu internetowego. Od wielu lat zajmuje się SEO ale przez strach przed efektem Dunninga-Krugera nie ma śmiałości nazywania się ekspertem.