Na oficjalnym blogu Google AdWords pojawiła się informacja, iż reklamy natywne w Gmailu są już dostępne dla każdego reklamodawcy za pomocą systemu AdWords. Zastąpiły one dobrze wszystkim znane reklamy linków sponsorowanych jakie pojawiały się w interfejsie Gmaila, dzięki czemu samych reklam jest obecnie znacznie mniej. Nowe natywne reklamy wyglądem przypominają wiadomości e-mail zarówno w postaci domyślnej jak i rozwiniętej.

Tworzenie kampanii w Gmailu nie różni się szczególnie od zwykłych linków sponsorowanych. Należy utworzyć kampanię w sieci reklamowej, a następnie wybrać reklalmy w Gmailu w Galerii reklam. Tutaj jednak zaczynają się różnice, kreacje reklam w Gmailu składają się bowiem z dwóch osobnych elementów:

Reklama zwinięta – jest to widok, który do przypomina wyglądem wiadomości e-mail. Jest on dostosowany wizualnie do stylu skrzynki odbiorczej. Jego działanie polega na zachęceniu użytkownika do zapoznania się z właściwą treścią znajdującą się w Reklamie rozwiniętej.

Reklama rozwinięta – właściwa treść reklamowa zajmująca powierzchnię całej strony, która jest odwzorowaniem tematycznym i graficznym strony docelowej. Każde kliknięcie w reklamę rozwiniętą jest bezpłatne, opłaty naliczane są wyłącznie za kliki w reklamy zwinięte.

reklamy natywne w gmailureklamy natywne w gmailu 2

Tworząc kreacje reklamowe dostępne jest wiele różnorodnych szablonów reklam dla Gmaila. Dozwolone jest tworzenie reklamy składającej się z:

  • pojedynczego obrazka,
  • obrazu z opisem i przyciskiem CTA (wezwanie do działania)
  • prezentacji wielu produktów jednocześnie

Najbardziej jednak interesujący jest format niestandardowej reklamy HTML, która udostępnia zdecydowanie najwięcej możliwośći do konfiguracji treści. Można w niej umieszczać wideo, formularze, klikalne numery telefonu oraz linki i wezwania do działania. Taka opcja zdecydowanie ucieszy reklamodawców, którzy cenią sobie swobodę w kreowaniu swoich przekazów promocyjnych, oraz tych, którym szczególnie zależy na budowaniu listy leadów. Wykorzystanie formularzy pozwala na “umieszczenie landing page” bezpośrednio w wiadomości eliminując jeden krok w pozyskaniu klienta.

reklamy html w gmailu

Należy jednak pamiętać o tym, że reklamy nie są wyświetlane tym użytkownikom, którzy korzystają z płatnych Gmail for Work, która jest częścią pakietu Google Apps for Work.

Autor:
Kamil Winiszewski
O autorze