Śledzenie konwersji w Google AdWords było dotychczas dość kłopotliwe w zastosowaniu, w szczególności dla mniej zaawansowanych użytkowników. Aby prawidłowo mierzyć konwesje z reklam AdWords należy wykonać kilka technicznych czynności, mających na celu umieszczenie specjalnych tagów (fragmentów kodu JS) w witrynie, co może sprawiać problemy. Na szczęście Google wprowadziło znaczące uproszczenia w implementacji tagów konwersji dla połączeń telefonicznych, które ograniczają sie do wstawienia tylko jednego kodu dla całej witryny.

Automatyczne śledzenie konwersji telefonicznych AdWords w witrynie

Dotychczas aby monitorować, które połączenia telefoniczne wykonywane były przez klientów pozyskanych z reklam AdWords wymagane było oskryptowanie z osobna każego wystąpienia numeru telefonu w kodzie witryny. Wymagany kod do wstawienia było co prawda dostarczany przez system AdWords jednak jego implementacja była trudna i żmudna. Od dzisiaj Google wprowadziło nowy kod JavaScript, który sam rozpozna wystąpienia wskazanego numeru telefonu i “oznaczy je” do monitorowania.

Aby skorzystać z nowego kodu śledzenia konwersji należy wygenerować nowy tag z poziomu zakładki “Narzędzia / Konwersje” w panelu AdWords. W otwartym oknie kreatora jako źródło konwersji wybieramy Połączenia telefonicznePołączenia telefoniczne na numer telefonu w Twojej witrynie.

konwersje google adwords

 

W następnym kroku podajemy wszystkie niezbędne parametry tagu konwersji (bez zmian w stosunku do starego kodu śledzenia).

konwersje google adwords krok 2

Po zapisaniu parametrów tagu zaczyna się magia. W następnym kroku system AdWords poprosi o podanie numeru telefonu jaki ma być śledzony w ramach tego tagu śledzenia konwersji. Po wpisaniu numeru można wygenerować gotowy tag do wstawienia na stronę. Tag może zostać wstawiony zarówno bezpośrednio w kodzie strony internetowej jak i poprzez wykorzystanie Menadżera Tagów Google.

konwersje google adwords krok 3

Przygotowany w ten sposób nowy tag automatycznie będzie śledził wszystkie wystąpienia numeru telefonu, jaki podaliśmy w kreatorze. Nowy kod oczywiście obsługuje funkcję podmiany numeru własnego, na numer przekierowań Google AdWords, którego używamy aby korzystać z raportu połączęń.

Nowe automatyczne kody śledzenia konwersji są już dostępne globalnie na wszystkich kontach AdWords.

Autor:
Kamil Winiszewski
O autorze