Artykuły o pozycjonowaniu stron - Blog SEO - BEFORE AFTER
17 grudnia 2020

Aktualizacja algorytmu Google (Core Update) z 3 grudnia 2020 r. – co się zmieniło?

Zgodnie z zapowiedziami opublikowanymi na Twitterze, Google rozpoczął proces wprowadzania aktualizacji algorytmu wyszukiwarki (core update) od 3 grudnia 2020 roku. Tradycyjnie, jak na giganta z Mountain View przystało, informacje są lakoniczne i ograniczają się do podlinkowania garści uniwersalnych wskazówek dotyczących aktualizacji algorytmów. Warto również wspomnieć, że to dopiero trzecia aktualizacja w tym roku kalendarzowym, a od poprzedniej minęło więcej czasu, niż zazwyczaj ma to miejsce.
3 grudnia 2020

Nagłówki H1 a SEO – dlaczego są aż tak ważne?

Google wykorzystuje nagłówki H1, H2, H3 jako sygnały dla swojego algorytmu – to oczywiste. Jednak sposób oraz cel w jakim jest to realizowane zmieniły się na przestrzeni ponad 20 lat diametralnie. Z uwagi na fakt, że algorytm Google stale ewoluuje, ważne jest aby zrozumieć dlaczego nagłówki na stronie internetowej nadal pozostają bardzo ważnym czynnikiem optymalizacji SEO witryn.
27 listopada 2020

Czy wiele domen dla jeden strony internetowej jest dobre dla SEO?

Prędzej czy później życiu każdego specjalisty pozycjonowania zdarzają się sytuacje kiedy pojawia się pomysł aby podpiąć wiele różnych domen pod jedną stronę internetową. Czasami np. klienci wpadają na szalone pomysły aby np. wykupić, odkupić, przejąć domeny powiązane np. z ich produktami czy usługami i skierować je na własną stronę. Jak zachować się w takiej sytuacji? Jaki może mieć to wpływ na pozycjonowanie strony internetowej klienta?
29 września 2020

Pozycjonowanie lokalne strony – jak robić to samodzielnie? – Poradnik SEO

Czy pozycjonowanie stron lokalnie w Google może wpłynąć na przychody w Twojej firmie działającej na lokalnym rynku? Zdecydowanie tak i to o kilkaset procent! Jak to zrobić? Przygotowaliśmy kompleksowy przewodnik, który pomoże Ci zaplanować odpowiednie działania. Wszystko po to, aby przyciągnąć nowych klientów i wyprzedzić konkurencję.
25 września 2020

10 sposobów na wzrost liczby odwiedzin strony – Poradnik SEO

Posiadasz na stronie dobrze zoptymalizowane treści, ale Twoje pozycje w wynikach wyszukiwania mogłyby być wyższe? Poniżej przedstawiamy 7 sposobów, które w tym pomogą! Blogi i serwisy z artykułami traktują wysokie pozycje w wyszukiwarce, jako jedną z kluczowych kwestii tego biznesu. Nie ma się co dziwić. Im wyższe pozycje, tym lepsze statystyki odsłon witryny, a co za tym idzie więcej płatnych reklam i konwersji. Jednak co osoby prowadzące takie strony mogą zrobić poza odpowiednim zoptymalizowaniem swoich tekstów? Przede wszystkim musimy pamiętać, że Google (oczywiście poza zarabianiem pieniędzy) ma na celu dostarczenie użytkownikom jak najtrafniej dobranych treści w stosunku do wpisanych słów kluczowych. Algorytmy wciąż się zmieniają, a twórcy muszą się dostosować do panujących reguł gry. Poniżej w 7 punktach, podpowiadamy jak […]
14 września 2020

[SEO] Co lepiej działa: linki zewnętrzne (backlinki) czy zoptymalizowany content?

Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, co lepiej wpływa na wysokość pozycji Twojej strony w rankingach: backlinki czy content? Poniżej dokładnie wyjaśniamy różnice oraz wpływ obu opcji na SEO strony internetowej. Co wybrać — backlinki czy content? Najlepiej jeśli w ogóle nie będziesz myślał w tych kategoriach. Zarówno linki prowadzące do Twojej strony z innych domen, tak samo content, są podstawowymi działaniami skutecznie wpływającymi na pozycjonowanie stron internetowych. Jednak na potrzeby tego poradnika zastanówmy się nad tym, co lepiej wybrać, gdybyś miał postawić tylko na jedno rozwiązanie. Content działa na dwa sposoby W przeciwieństwie do tworzenia sieci linków wartościowe treści na stronie przygotowujemy z myślą o użytkownikach i potencjalnych klientach. Właśnie dlatego content już na starcie wygrywa. Nie tylko wpływa na […]
25 sierpnia 2020

Zaawansowane strategie zarządzania tagami tytułowymi w pozycjonowaniu stron (SEO)

Tagi tytułowe w SEO są jedna z absolutnych podstaw. Korzystają z nich zarówno początkujący, jak i zawodowcy z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu stron internetowych. To element każdej strategii w pozycjonowaniu stron, który wpływa praktycznie na wszystkie aspekty związane z ilością odwiedzin danej strony. Dobrze zoptymalizowane tagi to krytyczny element SEO, a potwierdzeniem tych słów może być kurs przygotowany przez konsultanta SEO w MOZ, Cyrusa Sheparda. Kurs odbył się podczas eventu SMX NEXT organizowanego przez Search Engine Land, który przyciąga uwagę specjalistów od pozycjonowania z całego świata. Cyrus Shepard podczas kursu skupił się na tym, jak ważną rolę odgrywają tagi tytułowe i co zrobić, aby przynosiły wymierne korzyści, zarówno firmom, jak i wyszukiwarkom. Nawet drobne zmiany i odpowiednie dostosowanie tytułu, mogą […]
12 sierpnia 2020

Google odradza skupianie się na „Link Juice”. Co w zamian?

Link juice to sposób na określenie przekazywanej mocy danej strony linkującej do linkowanej witryny. Termin ten wśród osób zajmujących się pozycjonowaniem pojawia się dawna, jednak ostatnia wypowiedź Johna Muellera, rzuciła cień na to, czy link juice jest faktycznie tak ważny. Wszystko zaczęło się od zadanego pytania o najlepszy sposób na uporządkowanie linków ze strony głównej. Użytkownik chciał przekierować wspomniany link juice do stron poszczególnych kategorii, a jego główną obawą była reakcja algorytmów Google na nowe linki. Jak powiedział pracownik Google? Stwierdził, że należy zapomnieć wszystko, co się przeczytało o link juice! Dlaczego? Jak twierdzi, zapewne wszystkie te informacje są błędne, wprowadzające w błąd i przestarzałe. Zamiast tego zalecił tworzenie witryny i treści, które mają być wartościowe dla użytkownika, a nie […]
11 sierpnia 2020

Dane uporządkowane wykraczające poza wytyczne, wspomagają SEO

Jakie jest oficjalne stanowisko Google w sprawie uporządkowanych danych strukturalnych? Oczywiście należy z ich korzystać i stosować się do wytycznych zamieszczonych na stronie z poradami dla deweloperów. Jednak John Mueller, Senior Webmaster Trends Analyst w Google, przyznał ostatnio, że wykroczenie poza te wytyczne, może nieść pewne korzyści w kontekście pozycjonowania stron internetowych. Jednak równocześnie przestrzega, aby zachować ostrożność i nie posunąć się za daleko. Jak działają uporządkowane dane w Google? Czym są uporządkowane dane? Zacznijmy od początku. Dobrze wiemy, że algorytmy Google starają się jak najlepiej rozpoznać treści znajdujące się na danej witrynie. Aby to ułatwić, korzystamy z uporządkowanych danych, wyraźnie określając znaczenie konkretnych treści i klasyfikując jej zawartość. Zalecanym formatem jest JSON-LD, za pomocą którego udostępniamy informacje o stronie. […]
21 lipca 2020

Jak pisać treści odporne na aktualizacje algorytmu Google

Aktualizacje algorytmów Google, to problem pojawiający się cyklicznie. Zawsze wprowadza niemałe zamieszanie, a właściciele stron oraz specjaliści od SEO nie wiedzą, czego dokładnie mogą się spodziewać. Czy istnieje metoda, która pozwoli spać spokojnie i nie martwić się tym, że każdy core update wpłynie na efekty naszych działań? Przede wszystkim do aktualizacji należy się przyzwyczaić. Google wprowadza je regularnie, niestety, z różnym skutkiem, czego efektem są pojawiające się później korekty wyników wyszukiwania. Co poza zachowaniem spokoju mogą zrobić właściciele stron oraz specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem stron internetowych, aby zminimalizować skutki aktualizacji? To jak dokładnie działają algorytmy od strony technicznej, wiedzą jedynie pracownicy firmy. Również podczas publikowania informacji o aktualizacjach, Google daje jedynie ogólny zarys i drobne wskazówki. Ostatni core update zapowiedziany […]